zaterdag 28 april 2012

Lovina

Vanuit ubud zijn we vertrokken naar lovina, onderweg zijn we gestopt bij een koffie plantage waar we de koffiebonen zo uit de bomen konden plukken, er waren ook wezels voor de luwak koffie.

In Lovina zijn we dan in de namiddag aangekomen en hebben we wat gezwommen in het zwembad want het is daar een black beach (is volcanic sand) dus niet zo aantrekkelijk. De volgende ochtend zijn we dolfijnen gaan spotten. Om 6u smorgens zijn we vertrokken met een klein bootje en hebben we 1,5u in zee gevaren om een paar dolfijnen te zien 3 ervan deden zo een hoge sprong uit het water gelijk flipper! Maar eigenlijk was het zielig want telkens als er een dolfijn te zien was vaarden alle bootjes er zo dicht mogenlijk heen waardoor de dolfijn er vanweg zwom uiteraard!

Om 9u smorgens waren we terug we hebben gegeten en dan de bemo naar de ferry genomen een tochtje van 2u die niet zo comfi was! Er bleven maar mensen en manden met eten bijkomen! Op een bepaald moment zaten we er met 15 in ofzo! En de hitte helpt daar natuurlijk niet bij!
Na een uurtje op de ferry zijn we aangekomen op java waar we de trein naar probolino net hadden gemist dus hebben we de bus genomen! 6u op een mega oude bus een public bus noemen ze het hier! Ze roken er,  eten en gooien dan hun papier op de grond in de vloer zaten gaten zodat je de weg kon zien en ze stopte constant! Er was ook geen airco dus snikheet achter de ramen en ook echt mini plaatsen met amper beenruimte ik had al amper plaats dus christophe had echt niets ruimte. Als ze stopte aan een busstation voor een kwartier kwamen er mensen op om muziek te spelen met een gitaar of te zingen met een micro en versterker en ook verkopers van drank, snoep, nasi goring, sigaretten, noten, ... We hadden dan ook nog geen 2 euro elks betaald voor de busrit van 6u dus wat konden we verwachten!
na eindelijk te zijn aangekomen hebben we gelukkig een hotel gevonden.

( Een bemo is een kleine minivan die heel oud is meestal met een open deur opzij, die vertrekt pas als er genoeg volk is en pikt onderweg konstant mensen op en ook materiaal zoals manden fruit en groente maar ook grote banden, plastieken buizen of wat bouwmateriaal dat ze dan ook ergens onderweg weer afzetten ze proppen het allemaal binnen op binden het op het dak, er is uiteraard geen airco en echt geen beenruimte! Maar het is wel heel goedkoop en soms de enige manier om ergens te geraken